It's Alive!
Mogę powiedzieć, że silnik już działa, ale nie mogę powiedzieć, że jest idealnie. Taki trochę frankenstein z niego (a raczej twór frankensteina).
Działanie możecie sprawdzić na https://guydiamond.github.io/where_is_my_letter/. Jeżeli znajdziecie jakieś błędy w działaniu, to proszę o info. Nie przykładajcie uwagi do grafiki. Na tym etapie chcę się odwrócić od silnika i działać z grafiką.
Czy to oznacza, że tak będzie wyglądał kod końcowy tej gry?
Nie. Jeżeli chciałbym go dopieścić, to obawiam się, że nie zdążyłbym do końca konkursu. Przede wszystkim poprawy wymaga mieszanie css do logiki. Sprawdzanie, czy obiekt jest kliknięty czy nie za pomocą klasy, to w moim odczuciu nie najlepszy pomysł. Lepszym wydaje się stworzenie obiektów postaci i w nich umieszczenie właściwości za to odpowiadających.Zastanawia mnie też umiejscowienie divów z postaciami i miejscami do ukrycia w HTMLu. Gdy będę chciał zrobić w przyszłości kilka nowych leveli z większą ilością postaci i miejsc, to będę musiał stworzyć parę nowych stron z większą ilością divów. Może lepszym wyborem będzie tworzenie divów w js? Do przemyślenia.
Minusy kodu
Oprócz wspomnianego wyżej mieszania logiki z css, nie do końca podoba mi się użyta tutaj obiektowość. Prawie wszystko, co wylicza model trafia bezpośrednio do kontrolera lub do widoku. Obiekt postaci nie jest namacalny, jest rozbity w paru metodach. Uważam, że wyniki metod: losowania wyglądu postaci, miejsca startu i miejsca chowania, sprawdzania kliknięcia na nią, przypisanie litery, powinny trafić do nowego obiektu. W tym momencie większość obliczeń odbywa się na tablicach. Zresztą podobnie jest z miejscami do chowania.Po ukończeniu grafiki i dodaniu dźwięku do gry zmodyfikuję mojego potworka przed dodaniem nowych leveli.
Kod nie jest przetestowany. Jedyne testy, jakie robiłem to z użyciem console.log. Testy jednostkowe to kolejna rzecz do przestudiowania.
Doświadczony programista z pewnością dostrzeże więcej przywar kodu. Chętnie o nich przeczytam w komentarzach.
A czy ja w ogóle jestem z czegoś zadowolony?
Tak. Pierwszy raz użyłem MVC i poczułem jego moc. Wcześniej czytałem o nim i myślałem, że wiem o co w nim chodzi. Dopiero podczas pisania zrozumiałem jak poprawia przejrzystość kodu.Poznałem GSAP, który pokazał, że animacje można tworzyć szybko i przyjemnie.
I najważniejsze: to działa!
Komentarze
Prześlij komentarz