Przejdź do głównej zawartości

Nowe plansze

To jeszcze nie koniec

Część uczestników już pożegnała się z konkursem, ale przecież jeszcze trwa trzy dni. Można kilka postów napisać 😉. Ja walczę do końca. Oceniam, że projekt wykonałem na ok 85%. Brakuje planszy "Author" i dopieszczonego kodu. I to właśnie na kodzie skupię się przez te ostatnie dni.

Aby trochę nadrobić czasu, nowe tła są pobrane z pixabay.com

Gdy zbliża się deadline, automatycznie pogarsza się jakość nowego kodu. DRY przeszedł na dalszy plan, pojawiły się powtórzenia.  Byle wszystko działało, aby klient był zadowolony. Niestety i stety, Wy macie wgląd do mojego kodu i możecie powiedzieć: "panie! co mi tu za bubla pokazujesz?".
Repo: https://github.com/GuyDiamond/where_is_my_letter
Dlatego mam ambitny plan w Codacy (opisywałem go tutaj), podnieść jakość kodu z C na B.

Bug

Wcześniej jednak muszę się uporać z błędem, który znajduje się w metodach parseClick i guessPair w kontrolerze. Czasami (na razie, nie umiem wyłapać reguły) niektóre postacie stają się nieklikalne lub wychodzi z ukrycia nie ta, co została kliknięta. Myślałem, że usunąłem ten problem wcześniej, ale on wyszedł przy większej liczbie postaci. Spędziłem wczoraj pół nocy, wymyślając, co może być nie tak. Może znajdzie się dobra dusza, która podpowie mi co jest nie tak.



https://guydiamond.github.io/where_is_my_letter/index.html

Komentarze

  1. Dzięki za link do Codacy – wygląda na naprawdę przydatną stronę (mój kod ocenił na C, ale wiem, że część jego błędów mnie nie dotyczy).

    Co do błędu to trudno mi doradzić, bo nie "siedzę" w Twoim kodzie za bardzo, ale może temat zdarzeń bąbelkowych byłby odpowiedzią?
    Tutaj masz więcej informacji na ten temat: https://javascript.info/bubbling-and-capturing

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jak działa u ciebie sprawdzanie plików scss i css? U mnie, coś im nie działa i wyświetla 0 błędów.

      Usuń
    2. U mnie na liście plików przy jednym pliku css Codacy pokazuje "Issues 3", a przy drugim "Issues 2". Zaznaczył jedynie użycie "!important" jako ostrzeżenie. Przy tym drugim to mi obniżył ocenę samego pliku, pewnie dlatego, że są te dwa problemy na stosunkowo małą ilość kodu.

      Z preprocesorów css nie korzystam, więc nie wiem, jak to jest z plikami scss.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ruch na ekranie

Uruchomienie animacji. Moja obietnica z poprzedniego tygodnia, że oddam dwa wpisy wcześniej, a nie na ostatnią chwilę, właśnie staje się niespełnioną. Jest nawet gorzej. Nie pamiętam, kiedy oddawałem dwa wpisy w niedzielę. Obserwując inne wpisy na blogach mam wrażenie, że część uczestników konkursu już odpuściła. Część się tłumaczy nawałem pracy, przesileniem wiosennym, załamaniem nerwowym i takie tam. Ja taki nie będę i otwarcie przyznaję się że mi się nie chciało... To żart.
Dlatego dodaje dopiero ten wpis, bo uczyłem się GSAP, miałem trzy problemy, z którymi nie mogłem sobie poradzić, a o których za chwilę opowiem oraz oczywiście brak czasu.

Trochę dodałem tagów do HTML, przez co skróciłem kod CSS. Powiększył się również plik js, a postacie nareszcie się ruszają za pomocą GSAP. Możecie sprawdzić: https://guydiamond.github.io/where_is_my_letter/.

Pierwszym problemem objawił mi się na początku tygodnia był związany z css. Każdy div odpowiadający za miejsce do chowania się postaci, m…

GSAP - framework Javascript

GSAP, ależ to dobre jest Im dłużej siedzę nad tą grą, tym częściej jestem miło zaskakiwany. Chociaż nie od razu jest przyjemnie, zwłaszcza jak się ma bardziej skomplikowane problemy do rozwiązania (jak dla mnie). Do tej pory nie stosowałem żadnych frameworków i prostą animację chciałem zrobić w CSS.
W miarę czytania o GASP (GreenSock Animation Platform) i jego testowania, zrezygnowałem z jakiejkolwiek animacji w CSS.

Czym jest GSAP? Jest to zbiór narzędzi do tworzenia animacji w JS. https://greensock.com/gsap
Obsługuje podstawowe funkcje animacji, takich jak ruch w dowolnym kierunku, czas trwania, zmiana koloru, przeźroczystości, skalowania, obracania obiektu. Na tym jednak się nie kończy. Można manipulować opóźnieniem animacji, krzywą prędkości https://greensock.com/ease-visualizer,wykonywać przekształcenia 3D. Animacje mogą nachodzić na siebie lub występować jedna po drugiej. Jest też sporo wtyczek z zaawansowanymi funkcjami.
Użycie Wystarczy wkleić link do pliku  HTML:
<script s…

Pora się pożegnać

Postanowienie z poprzedniego posta
Tak, to już ostatni dzień konkursu. Za nim zrobię podsumowanie całego projektu, wrócę do mojego poprzedniego wpisu. Narzekałem w nim, że wykryłem błąd. Myślałem, że szybko go naprawię i poprawię mój kod. Ten easy-peasy bug, zajął 3 dni! Przebudowywałem kod 3 razy. W końcu zwróciłem się z problemem na forum i dostałem podpowiedź, która pomogła mi rozwiązać problem. W tych dwóch krótkich  metodach miałem dwa bugi, które aktywowały się na przemian,  przez co zachowanie metod wyglądało na losowe.
Prawione metody w obiekcie Controller:
https://github.com/commitPrzez ten błąd, nie starczyło mi czasu na poprawę jakości kodu. Jednak jeszcze się nie poddaję. Jak znajdę dziś trochę czasu, to poprawię go i wyślę na githuba.

Podsumowanie
W czasie tego konkursu wypiłem 167 kaw, zużyłem ..., ale to Was pewnie nie interesuje.
Jeden z głównych warunków konkursu został spełniony. Ponad 20 postów zostało upublicznione. W utrzymaniu samodyscypliny przy pisaniu postów p…