Przejdź do głównej zawartości

Postęp w GUI

Nowe postacie, nowy przycisk, nowe komunikaty i kilka zmian w kodzie

Trochę zaniedbałem ostatnio bloga, ale za to zyskała gra. Muszę siebie trochę pogonić, aby gra na koniec konkursu wyglądała jako tako.

Wybrałem kilka postaci z rysunków mojej małej pociechy i przeniosłem je do SVG. Niektóre wyglądają, jakby wyciągnięte z filmów Tima Burtona, co akurat dla mnie jest zaletą. Nad postaciami litery są w dymkach.

Zmieniłem komunikaty po udanym trafieniu i po nieodgadnięciu oraz wygraniu.
Na środku pojawił się nowy przycisk start.


Zmiany też dotknęły kod. Teraz miejsca, za którymi się chowają postacie, nie zasłaniają klikania. Wystarczyło do właściwości obrazków w CSS dodać "pointer-events: none;". Nie sądziłem, że da się to zrobić tak prosto.
Postacie biegnąc do swoich kryjówek, nie przechodzą przez miejsca, tylko wybiegają na środek a z stamtąd udają się do swoich miejsc.

Niestety trafiłem również na buga, którego jeszcze nie usunąłem. Gdy para odgadniętych postaci jest na środku i zostanie ponownie kliknięta, to przy następnych już poprawnych zaznaczeniach postaci, algorytm nie zachowuje się poprawnie. Potrafi schować trzy postacie lub wszystkie, a przy tym wyrzuci komunikat o nieudanym trafieniu. Muszę się temu przyjrzeć w następnym tygodniu.

W następnym tygodniu także będę przecierał nieznane obszary internetu w poszukiwaniu darmowych dźwięków do mojej gry.
Do zobaczenia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ruch na ekranie

Uruchomienie animacji. Moja obietnica z poprzedniego tygodnia, że oddam dwa wpisy wcześniej, a nie na ostatnią chwilę, właśnie staje się niespełnioną. Jest nawet gorzej. Nie pamiętam, kiedy oddawałem dwa wpisy w niedzielę. Obserwując inne wpisy na blogach mam wrażenie, że część uczestników konkursu już odpuściła. Część się tłumaczy nawałem pracy, przesileniem wiosennym, załamaniem nerwowym i takie tam. Ja taki nie będę i otwarcie przyznaję się że mi się nie chciało... To żart.
Dlatego dodaje dopiero ten wpis, bo uczyłem się GSAP, miałem trzy problemy, z którymi nie mogłem sobie poradzić, a o których za chwilę opowiem oraz oczywiście brak czasu.

Trochę dodałem tagów do HTML, przez co skróciłem kod CSS. Powiększył się również plik js, a postacie nareszcie się ruszają za pomocą GSAP. Możecie sprawdzić: https://guydiamond.github.io/where_is_my_letter/.

Pierwszym problemem objawił mi się na początku tygodnia był związany z css. Każdy div odpowiadający za miejsce do chowania się postaci, m…

GSAP - framework Javascript

GSAP, ależ to dobre jest Im dłużej siedzę nad tą grą, tym częściej jestem miło zaskakiwany. Chociaż nie od razu jest przyjemnie, zwłaszcza jak się ma bardziej skomplikowane problemy do rozwiązania (jak dla mnie). Do tej pory nie stosowałem żadnych frameworków i prostą animację chciałem zrobić w CSS.
W miarę czytania o GASP (GreenSock Animation Platform) i jego testowania, zrezygnowałem z jakiejkolwiek animacji w CSS.

Czym jest GSAP? Jest to zbiór narzędzi do tworzenia animacji w JS. https://greensock.com/gsap
Obsługuje podstawowe funkcje animacji, takich jak ruch w dowolnym kierunku, czas trwania, zmiana koloru, przeźroczystości, skalowania, obracania obiektu. Na tym jednak się nie kończy. Można manipulować opóźnieniem animacji, krzywą prędkości https://greensock.com/ease-visualizer,wykonywać przekształcenia 3D. Animacje mogą nachodzić na siebie lub występować jedna po drugiej. Jest też sporo wtyczek z zaawansowanymi funkcjami.
Użycie Wystarczy wkleić link do pliku  HTML:
<script s…

Pora się pożegnać

Postanowienie z poprzedniego posta
Tak, to już ostatni dzień konkursu. Za nim zrobię podsumowanie całego projektu, wrócę do mojego poprzedniego wpisu. Narzekałem w nim, że wykryłem błąd. Myślałem, że szybko go naprawię i poprawię mój kod. Ten easy-peasy bug, zajął 3 dni! Przebudowywałem kod 3 razy. W końcu zwróciłem się z problemem na forum i dostałem podpowiedź, która pomogła mi rozwiązać problem. W tych dwóch krótkich  metodach miałem dwa bugi, które aktywowały się na przemian,  przez co zachowanie metod wyglądało na losowe.
Prawione metody w obiekcie Controller:
https://github.com/commitPrzez ten błąd, nie starczyło mi czasu na poprawę jakości kodu. Jednak jeszcze się nie poddaję. Jak znajdę dziś trochę czasu, to poprawię go i wyślę na githuba.

Podsumowanie
W czasie tego konkursu wypiłem 167 kaw, zużyłem ..., ale to Was pewnie nie interesuje.
Jeden z głównych warunków konkursu został spełniony. Ponad 20 postów zostało upublicznione. W utrzymaniu samodyscypliny przy pisaniu postów p…