Przejdź do głównej zawartości

Nowe plansze

To jeszcze nie koniec

Część uczestników już pożegnała się z konkursem, ale przecież jeszcze trwa trzy dni. Można kilka postów napisać 😉. Ja walczę do końca. Oceniam, że projekt wykonałem na ok 85%. Brakuje planszy "Author" i dopieszczonego kodu. I to właśnie na kodzie skupię się przez te ostatnie dni.

Aby trochę nadrobić czasu, nowe tła są pobrane z pixabay.com

Gdy zbliża się deadline, automatycznie pogarsza się jakość nowego kodu. DRY przeszedł na dalszy plan, pojawiły się powtórzenia.  Byle wszystko działało, aby klient był zadowolony. Niestety i stety, Wy macie wgląd do mojego kodu i możecie powiedzieć: "panie! co mi tu za bubla pokazujesz?".
Repo: https://github.com/GuyDiamond/where_is_my_letter
Dlatego mam ambitny plan w Codacy (opisywałem go tutaj), podnieść jakość kodu z C na B.

Bug

Wcześniej jednak muszę się uporać z błędem, który znajduje się w metodach parseClick i guessPair w kontrolerze. Czasami (na razie, nie umiem wyłapać reguły) niektóre postacie stają się nieklikalne lub wychodzi z ukrycia nie ta, co została kliknięta. Myślałem, że usunąłem ten problem wcześniej, ale on wyszedł przy większej liczbie postaci. Spędziłem wczoraj pół nocy, wymyślając, co może być nie tak. Może znajdzie się dobra dusza, która podpowie mi co jest nie tak.



https://guydiamond.github.io/where_is_my_letter/index.html

Komentarze

  1. Dzięki za link do Codacy – wygląda na naprawdę przydatną stronę (mój kod ocenił na C, ale wiem, że część jego błędów mnie nie dotyczy).

    Co do błędu to trudno mi doradzić, bo nie "siedzę" w Twoim kodzie za bardzo, ale może temat zdarzeń bąbelkowych byłby odpowiedzią?
    Tutaj masz więcej informacji na ten temat: https://javascript.info/bubbling-and-capturing

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jak działa u ciebie sprawdzanie plików scss i css? U mnie, coś im nie działa i wyświetla 0 błędów.

      Usuń
    2. U mnie na liście plików przy jednym pliku css Codacy pokazuje "Issues 3", a przy drugim "Issues 2". Zaznaczył jedynie użycie "!important" jako ostrzeżenie. Przy tym drugim to mi obniżył ocenę samego pliku, pewnie dlatego, że są te dwa problemy na stosunkowo małą ilość kodu.

      Z preprocesorów css nie korzystam, więc nie wiem, jak to jest z plikami scss.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Animacja w tle

Pierwsze próby animacji SVG W poprzednim poście przedstawiłem wam tło do gry. Może wrzucę rysunek jeszcze raz. Całość jest zrobiona wektorowo i ustawiona w CSS jako background body. To teraz dodaję animację chmur i słońca. Chwilę googlowania i... zaraz, zaraz, jak to nie można animować elementy SVG w background? Oczywiście, że nie! Przecież miałem już podobny problem. Opowiem Wam o tym. Nie wiem, czy wam się już chwaliłem, ale jedna z moich postaci już rusza ręką. Macha sobie radośnie, ale żeby to robiła, to ja straciłem dla niej dużo czasu. Pewnie jak większość wie, plik SVG może składać się z figur geometrycznych, ścieżek, które mogą posiadać  swój id. Można też dodać im klasy. Po umieszczeniu SVG w HTML, można nim manipulować CSS lub JavaScriptem, podobnie jak np. divem, img, tekstem. A przynajmniej tak mi się wydawało. W pierwszych podejściach do animacji z pomocą GSAP, ustawiłem moją postać w tagu img. Na nic się nie zdała próba animacji jakiejkolwiek części ciała

GSAP - framework Javascript

GSAP, ależ to dobre jest   Im dłużej siedzę nad tą grą, tym częściej jestem miło zaskakiwany. Chociaż nie od razu jest przyjemnie, zwłaszcza jak się ma bardziej skomplikowane problemy do rozwiązania (jak dla mnie). Do tej pory nie stosowałem żadnych frameworków i prostą animację chciałem zrobić w CSS. W miarę czytania o GASP (GreenSock Animation Platform) i jego testowania, zrezygnowałem z jakiejkolwiek animacji w CSS. Czym jest GSAP? Jest to zbiór narzędzi do tworzenia animacji w JS. https://greensock.com/gsap Obsługuje podstawowe funkcje animacji, takich jak ruch w dowolnym kierunku, czas trwania, zmiana koloru, przeźroczystości, skalowania, obracania obiektu. Na tym jednak się nie kończy. Można manipulować opóźnieniem animacji, krzywą prędkości https://greensock.com/ease-visualizer ,wykonywać przekształcenia 3D. Animacje mogą nachodzić na siebie lub występować jedna po drugiej. Jest też sporo wtyczek z zaawansowanymi funkcjami. Użycie Wystarczy wkleić link do pli

Grafika na tło

Wektorowe tło Dziś krótki wpis, ale przedstawiający wynik paru godzin dłubania w Affinity Designer. Wszystkie rysunki wykonałem sam. Nie oznacza to, że nie wzorowałem się na rysunkach doświadczonych grafików, ale nie było żadnego kopiuj, wklej. Trochę czasu też straciłem na oglądaniu YouTube z tutorialami.    Elementy nieba: chmury i słońce, są wzorowane na rysunkach mojej córki.   Myślę, że jak na amatora to nie mam czego się wstydzić.  W tym tygodniu również testowałem animację ręki postaci. Po wielu próbach w końcu udało mi się. Moje zmagania opiszę w osobnym wpisie. Na przyszły tydzień szykuję wprowadzenie animacji słońca i chmur w tle oraz dodanie nowych graficznych elementów. Będą do miejsca do chowania się postaci. Na razie nie mam pomysłu, co to może być na łące? Może stóg siana, traktor i ... zobaczymy. Zapytam córki.