Przejdź do głównej zawartości

Plan działania

Do biegu, gotowi ...


Czas biegnie nieubłaganie mija już pierwszy tydzień a tutaj pusto.

Czas skończyć odkładanie tego na później. Pora wytyczyć sobie cele, deadlines poszczególnych etapów. A pracy jest dużo, bo zaczynam od niskiego poziomu wiedzy. Mam jednak dodatkową motywację. Grę będę robił głównie dla mojej córki, która uczy się pisać i czytać po angielsku.

Obserwując blogi moich współzawodników, czasami zastanawiam się, co ja tutaj robię. Ich doświadczenie rozkłada mnie na łopatki. Zarówno w programowaniu, jak i prowadzeniu bloga.

Powiedziało się A, to pasuje dotrzeć co najmniej do C.

Wielki plan.


Plan jest tak naprawdę bardzo ogólny i w przyszłości będę go rozbijał na podpunkty.

  1. Przedstawienie ogólnego wyglądu gry. Narysuję prostą planszę z rozmieszczeniem obiektów oraz ich zachowaniem. Deadline: 08.03.2017.
  2. Przygotowanie środowiska działania, wybranie pomocnych narzędzi (możliwe, że silnika gry także). Przedstawienie moich wyborów na blogu. (1 lub 2 wpisy).Deadline: 13.03.2017.
  3. Kodujemy! Grafikę SVG na początek zastąpią proste figury geometryczne, które będą się poruszały po planszy. Powinna występować interakcja na zachowanie myszki oraz dotyk. Będę na bierząco opisywał problemy, na które się natknąłem i jak je rozwiązałem (lub obszedłem).
    • Pierwszy wpis z programowania do: 22.03.2017.
    • Drugi 26.03.20017.
    • W kolejnych tygodniach będą pojawiać się dwa wpisy na tydzień, aż do 24.04.2017r. Wtedy mechanika musi być skończona i zaczynamy oprawę graficzną.
  4. Podobnie jak przed kodowaniem, będę wybierał dla siebie najlepiej mi pasujące narzędzia do tworzenia i obróbki grafiki SVG. Dlaczego akurat SVG? Napiszę o tym 1.05.2017.
  5. Został miesiąc do końca. Pisząc ten punkt zastanawiam się, czy na pewno dam radę? Poddam się, czy nie? Do którego punktu dotrę? W tym miesiącu będę miał najlepszą frajdę. Obrazowanie moich pomysłów. Rysunki w SVG będą wrzucane do programu. Do tego punktu i następnego termin końcowy dodam później. To dla mnie za duża abstrakcja dotrzeć aż tutaj.
  6. O czymś zapomniałem? Dźwięki! Na razie nie wiem gdzie znajdę muzykę i wymowę angielskich literek. Na to przyjdzie jeszcze czas.
Wyniki konkursu. Ogłoszenie mnie wygranym! Kwiaty, oklaski i nagrody. 😁

Macie jakieś rady dla przyszłego zwycięzcy? Z najbardziej pomocnymi podzielę się nagrodą. 😉

Do zobaczenia dziś lub jutro.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ruch na ekranie

Uruchomienie animacji. Moja obietnica z poprzedniego tygodnia, że oddam dwa wpisy wcześniej, a nie na ostatnią chwilę, właśnie staje się niespełnioną. Jest nawet gorzej. Nie pamiętam, kiedy oddawałem dwa wpisy w niedzielę. Obserwując inne wpisy na blogach mam wrażenie, że część uczestników konkursu już odpuściła. Część się tłumaczy nawałem pracy, przesileniem wiosennym, załamaniem nerwowym i takie tam. Ja taki nie będę i otwarcie przyznaję się że mi się nie chciało... To żart.
Dlatego dodaje dopiero ten wpis, bo uczyłem się GSAP, miałem trzy problemy, z którymi nie mogłem sobie poradzić, a o których za chwilę opowiem oraz oczywiście brak czasu.

Trochę dodałem tagów do HTML, przez co skróciłem kod CSS. Powiększył się również plik js, a postacie nareszcie się ruszają za pomocą GSAP. Możecie sprawdzić: https://guydiamond.github.io/where_is_my_letter/.

Pierwszym problemem objawił mi się na początku tygodnia był związany z css. Każdy div odpowiadający za miejsce do chowania się postaci, m…

GSAP - framework Javascript

GSAP, ależ to dobre jest Im dłużej siedzę nad tą grą, tym częściej jestem miło zaskakiwany. Chociaż nie od razu jest przyjemnie, zwłaszcza jak się ma bardziej skomplikowane problemy do rozwiązania (jak dla mnie). Do tej pory nie stosowałem żadnych frameworków i prostą animację chciałem zrobić w CSS.
W miarę czytania o GASP (GreenSock Animation Platform) i jego testowania, zrezygnowałem z jakiejkolwiek animacji w CSS.

Czym jest GSAP? Jest to zbiór narzędzi do tworzenia animacji w JS. https://greensock.com/gsap
Obsługuje podstawowe funkcje animacji, takich jak ruch w dowolnym kierunku, czas trwania, zmiana koloru, przeźroczystości, skalowania, obracania obiektu. Na tym jednak się nie kończy. Można manipulować opóźnieniem animacji, krzywą prędkości https://greensock.com/ease-visualizer,wykonywać przekształcenia 3D. Animacje mogą nachodzić na siebie lub występować jedna po drugiej. Jest też sporo wtyczek z zaawansowanymi funkcjami.
Użycie Wystarczy wkleić link do pliku  HTML:
<script s…

Pora się pożegnać

Postanowienie z poprzedniego posta
Tak, to już ostatni dzień konkursu. Za nim zrobię podsumowanie całego projektu, wrócę do mojego poprzedniego wpisu. Narzekałem w nim, że wykryłem błąd. Myślałem, że szybko go naprawię i poprawię mój kod. Ten easy-peasy bug, zajął 3 dni! Przebudowywałem kod 3 razy. W końcu zwróciłem się z problemem na forum i dostałem podpowiedź, która pomogła mi rozwiązać problem. W tych dwóch krótkich  metodach miałem dwa bugi, które aktywowały się na przemian,  przez co zachowanie metod wyglądało na losowe.
Prawione metody w obiekcie Controller:
https://github.com/commitPrzez ten błąd, nie starczyło mi czasu na poprawę jakości kodu. Jednak jeszcze się nie poddaję. Jak znajdę dziś trochę czasu, to poprawię go i wyślę na githuba.

Podsumowanie
W czasie tego konkursu wypiłem 167 kaw, zużyłem ..., ale to Was pewnie nie interesuje.
Jeden z głównych warunków konkursu został spełniony. Ponad 20 postów zostało upublicznione. W utrzymaniu samodyscypliny przy pisaniu postów p…