Przejdź do głównej zawartości

Uproszczony wygląd gry


Zamysł wyglądu gry

Ostatnie godziny aby zdążyć przed zaplanowanym terminem i oddać wpis. Przedstawię w nim do czego będę dążył, jak ja widzę efekt.  W założeniu to ma być prosta gra typu point and click, pomagająca dzieciom zapamiętane i wymowę literek.

Grafika

Zielone kwadraty na rysunku powyżej, będą w przyszłości zastąpione rysunkami drzew, skał i co tam mi przyjdzie do głowy. Postacie są autorstwem mojej córki i będą przerysowane na format SVG. Jeżeli wystarczy mi czasu, dodam animacje dla każdej z postaci.

Zachowanie

Para liter, wielkiej i małej, będą dodawane losowo do dymków zależnie od poziomu gry. Z poziomem trudności liczba par będzie rosła. Na początku litery będą proste do rozróżnienia i wymowy, później mogą się pojawić obok siebie "b","p","d", a na końcu dwuznaki (digraphs) "th", "ch", "qu" itp.  
Postacie po prezentacji swoich liter, losowo wybierają zielone kwadraty do schowania się.

Cel gry

 Zadaniem dziecka będzie odgadnięcie gdzie schowały się pasujące litery. Najpierw zaznaczy pierwszą literę a później literę do niej pasującą. Po odgadnięciu na ekranie pojawi się obrazek z przedmiotem, którego nazwa zaczyna się od odgadniętej litery, np. a - apple.
 
Na końcu opakuję to w ekran powitalny i wybór poziomów.

W ramach nauki użyję czystego JS (jeszcze nie wiem, na co się piszę).

Komentarze

  1. Hej,
    świetny pomysł na grę ;) Jeśli chodzi o tworzenie gier w JavaScript to myślę, że z pomocą mogłaby Ci posłużyć książeczka
    http://helion.pl/ksiazki/tworzenie-gier-internetowych-receptury-evan-burchard,twgint.htm
    Jest sporo gotowych rozwiązań jak coś napisać oraz co chyba w Twoim przypadku najważniejsze - kilka bibliotek JavaScript do tworzenia gier.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na pewno by mi pomogła. Nie mieszkam w Polsce, ale spróbuję ją zdobyć.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ruch na ekranie

Uruchomienie animacji. Moja obietnica z poprzedniego tygodnia, że oddam dwa wpisy wcześniej, a nie na ostatnią chwilę, właśnie staje się niespełnioną. Jest nawet gorzej. Nie pamiętam, kiedy oddawałem dwa wpisy w niedzielę. Obserwując inne wpisy na blogach mam wrażenie, że część uczestników konkursu już odpuściła. Część się tłumaczy nawałem pracy, przesileniem wiosennym, załamaniem nerwowym i takie tam. Ja taki nie będę i otwarcie przyznaję się że mi się nie chciało... To żart.
Dlatego dodaje dopiero ten wpis, bo uczyłem się GSAP, miałem trzy problemy, z którymi nie mogłem sobie poradzić, a o których za chwilę opowiem oraz oczywiście brak czasu.

Trochę dodałem tagów do HTML, przez co skróciłem kod CSS. Powiększył się również plik js, a postacie nareszcie się ruszają za pomocą GSAP. Możecie sprawdzić: https://guydiamond.github.io/where_is_my_letter/.

Pierwszym problemem objawił mi się na początku tygodnia był związany z css. Każdy div odpowiadający za miejsce do chowania się postaci, m…

GSAP - framework Javascript

GSAP, ależ to dobre jest Im dłużej siedzę nad tą grą, tym częściej jestem miło zaskakiwany. Chociaż nie od razu jest przyjemnie, zwłaszcza jak się ma bardziej skomplikowane problemy do rozwiązania (jak dla mnie). Do tej pory nie stosowałem żadnych frameworków i prostą animację chciałem zrobić w CSS.
W miarę czytania o GASP (GreenSock Animation Platform) i jego testowania, zrezygnowałem z jakiejkolwiek animacji w CSS.

Czym jest GSAP? Jest to zbiór narzędzi do tworzenia animacji w JS. https://greensock.com/gsap
Obsługuje podstawowe funkcje animacji, takich jak ruch w dowolnym kierunku, czas trwania, zmiana koloru, przeźroczystości, skalowania, obracania obiektu. Na tym jednak się nie kończy. Można manipulować opóźnieniem animacji, krzywą prędkości https://greensock.com/ease-visualizer,wykonywać przekształcenia 3D. Animacje mogą nachodzić na siebie lub występować jedna po drugiej. Jest też sporo wtyczek z zaawansowanymi funkcjami.
Użycie Wystarczy wkleić link do pliku  HTML:
<script s…

Pora się pożegnać

Postanowienie z poprzedniego posta
Tak, to już ostatni dzień konkursu. Za nim zrobię podsumowanie całego projektu, wrócę do mojego poprzedniego wpisu. Narzekałem w nim, że wykryłem błąd. Myślałem, że szybko go naprawię i poprawię mój kod. Ten easy-peasy bug, zajął 3 dni! Przebudowywałem kod 3 razy. W końcu zwróciłem się z problemem na forum i dostałem podpowiedź, która pomogła mi rozwiązać problem. W tych dwóch krótkich  metodach miałem dwa bugi, które aktywowały się na przemian,  przez co zachowanie metod wyglądało na losowe.
Prawione metody w obiekcie Controller:
https://github.com/commitPrzez ten błąd, nie starczyło mi czasu na poprawę jakości kodu. Jednak jeszcze się nie poddaję. Jak znajdę dziś trochę czasu, to poprawię go i wyślę na githuba.

Podsumowanie
W czasie tego konkursu wypiłem 167 kaw, zużyłem ..., ale to Was pewnie nie interesuje.
Jeden z głównych warunków konkursu został spełniony. Ponad 20 postów zostało upublicznione. W utrzymaniu samodyscypliny przy pisaniu postów p…