Przejdź do głównej zawartości

Schemat oraz przypisanie procedur do MVC

Schemat działania gry



Umiejscowienie etapów w MVC

Model:
Losowanie postaci - domyślnie wyświetlane będą cztery (przynajmniej w pierwszej rundzie), ale postaci będzie więcej. Użyję tutaj procedury losowania bez powtórzeń plików graficznych. Istoty będą łączyły się w pary.
Losowanie liter - również losowanie bez powtórzeń. Losowane będą dwie litery, jedna dla każdej pary istot.
Losowanie miejsca do ukrycia - w każdej rundzie postacie będą się chowały w losowym miejscu, do każdego miejsca przypisana jedna postać. Losowane miejsca, plus jednej z czterech postaci do przypisania.


Widok:
Wyświetlenie postaci razem z literami. Jedna para będzie wyświetlała wielką i małą literę. 
Naciśnij Go! przycisk, który znika po naciśnięciu, a zarazem uruchamia animację postaci, które biegną do swoich kryjówek. 

Kontroler:
Zaznaczenie istoty wywołuje metodę "showUp" widoku.

Widok:
"showUp" uruchamia animacje wyjścia z ukrycia.


Kontroler:
Po kliknięciu na dwie postacie, kontroler wywołuje metodę sprawdzania pary w modelu.
Po odgadnięciu wszystkich par następuje koniec rundy i uruchomienie gry od początku. 

Model:
Sprawdza czy są pasujące. Jeżeli nie pasują do siebie litery, wywołuje metodę "miss" widoku.
Gdy użytkownik odgadł, odpala metodę "hit" widoku.

Widok:
Metoda "miss" odpala dźwięk zawiedzenia  a istoty chowają się.
Metoda "hit" puszcza dźwięk radości.
Za odgadnięcie wszystkich par liter, wyświetlany jest napis i dzięki fanfar metodą "congratulations".


Model także będzie przetrzymywał:
  • współrzędne kryjówek  na stronie
  • liczbę istot biorących udział w grze
  • liczbę liter = liczba istot/2

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Animacja w tle

Pierwsze próby animacji SVG W poprzednim poście przedstawiłem wam tło do gry. Może wrzucę rysunek jeszcze raz. Całość jest zrobiona wektorowo i ustawiona w CSS jako background body. To teraz dodaję animację chmur i słońca. Chwilę googlowania i... zaraz, zaraz, jak to nie można animować elementy SVG w background? Oczywiście, że nie! Przecież miałem już podobny problem. Opowiem Wam o tym. Nie wiem, czy wam się już chwaliłem, ale jedna z moich postaci już rusza ręką. Macha sobie radośnie, ale żeby to robiła, to ja straciłem dla niej dużo czasu. Pewnie jak większość wie, plik SVG może składać się z figur geometrycznych, ścieżek, które mogą posiadać  swój id. Można też dodać im klasy. Po umieszczeniu SVG w HTML, można nim manipulować CSS lub JavaScriptem, podobnie jak np. divem, img, tekstem. A przynajmniej tak mi się wydawało. W pierwszych podejściach do animacji z pomocą GSAP, ustawiłem moją postać w tagu img. Na nic się nie zdała próba animacji jakiejkolwiek części ciała

GSAP - framework Javascript

GSAP, ależ to dobre jest   Im dłużej siedzę nad tą grą, tym częściej jestem miło zaskakiwany. Chociaż nie od razu jest przyjemnie, zwłaszcza jak się ma bardziej skomplikowane problemy do rozwiązania (jak dla mnie). Do tej pory nie stosowałem żadnych frameworków i prostą animację chciałem zrobić w CSS. W miarę czytania o GASP (GreenSock Animation Platform) i jego testowania, zrezygnowałem z jakiejkolwiek animacji w CSS. Czym jest GSAP? Jest to zbiór narzędzi do tworzenia animacji w JS. https://greensock.com/gsap Obsługuje podstawowe funkcje animacji, takich jak ruch w dowolnym kierunku, czas trwania, zmiana koloru, przeźroczystości, skalowania, obracania obiektu. Na tym jednak się nie kończy. Można manipulować opóźnieniem animacji, krzywą prędkości https://greensock.com/ease-visualizer ,wykonywać przekształcenia 3D. Animacje mogą nachodzić na siebie lub występować jedna po drugiej. Jest też sporo wtyczek z zaawansowanymi funkcjami. Użycie Wystarczy wkleić link do pli

Grafika na tło

Wektorowe tło Dziś krótki wpis, ale przedstawiający wynik paru godzin dłubania w Affinity Designer. Wszystkie rysunki wykonałem sam. Nie oznacza to, że nie wzorowałem się na rysunkach doświadczonych grafików, ale nie było żadnego kopiuj, wklej. Trochę czasu też straciłem na oglądaniu YouTube z tutorialami.    Elementy nieba: chmury i słońce, są wzorowane na rysunkach mojej córki.   Myślę, że jak na amatora to nie mam czego się wstydzić.  W tym tygodniu również testowałem animację ręki postaci. Po wielu próbach w końcu udało mi się. Moje zmagania opiszę w osobnym wpisie. Na przyszły tydzień szykuję wprowadzenie animacji słońca i chmur w tle oraz dodanie nowych graficznych elementów. Będą do miejsca do chowania się postaci. Na razie nie mam pomysłu, co to może być na łące? Może stóg siana, traktor i ... zobaczymy. Zapytam córki.