Nowe postacie, nowy przycisk, nowe komunikaty i kilka zmian w kodzie
Trochę zaniedbałem ostatnio bloga, ale za to zyskała gra. Muszę siebie trochę pogonić, aby gra na koniec konkursu wyglądała jako tako.Wybrałem kilka postaci z rysunków mojej małej pociechy i przeniosłem je do SVG. Niektóre wyglądają, jakby wyciągnięte z filmów Tima Burtona, co akurat dla mnie jest zaletą. Nad postaciami litery są w dymkach.
Zmieniłem komunikaty po udanym trafieniu i po nieodgadnięciu oraz wygraniu.
Na środku pojawił się nowy przycisk start.
Zmiany też dotknęły kod. Teraz miejsca, za którymi się chowają postacie, nie zasłaniają klikania. Wystarczyło do właściwości obrazków w CSS dodać "pointer-events: none;". Nie sądziłem, że da się to zrobić tak prosto.
Postacie biegnąc do swoich kryjówek, nie przechodzą przez miejsca, tylko wybiegają na środek a z stamtąd udają się do swoich miejsc.
Niestety trafiłem również na buga, którego jeszcze nie usunąłem. Gdy para odgadniętych postaci jest na środku i zostanie ponownie kliknięta, to przy następnych już poprawnych zaznaczeniach postaci, algorytm nie zachowuje się poprawnie. Potrafi schować trzy postacie lub wszystkie, a przy tym wyrzuci komunikat o nieudanym trafieniu. Muszę się temu przyjrzeć w następnym tygodniu.
W następnym tygodniu także będę przecierał nieznane obszary internetu w poszukiwaniu darmowych dźwięków do mojej gry.
Do zobaczenia.
Komentarze
Prześlij komentarz