Schemat działania gry
Umiejscowienie etapów w MVC
Model:Losowanie postaci - domyślnie wyświetlane będą cztery (przynajmniej w pierwszej rundzie), ale postaci będzie więcej. Użyję tutaj procedury losowania bez powtórzeń plików graficznych. Istoty będą łączyły się w pary.
Losowanie liter - również losowanie bez powtórzeń. Losowane będą dwie litery, jedna dla każdej pary istot.
Losowanie miejsca do ukrycia - w każdej rundzie postacie będą się chowały w losowym miejscu, do każdego miejsca przypisana jedna postać. Losowane miejsca, plus jednej z czterech postaci do przypisania.
Widok:
Wyświetlenie postaci razem z literami. Jedna para będzie wyświetlała wielką i małą literę.
Naciśnij Go! - przycisk, który znika po naciśnięciu, a zarazem uruchamia animację postaci, które biegną do swoich kryjówek.
Kontroler:
Zaznaczenie istoty wywołuje metodę "showUp" widoku.
Widok:
"showUp" uruchamia animacje wyjścia z ukrycia.
Kontroler:
Po kliknięciu na dwie postacie, kontroler wywołuje metodę sprawdzania pary w modelu.
Po odgadnięciu wszystkich par następuje koniec rundy i uruchomienie gry od początku.
Model:
Sprawdza czy są pasujące. Jeżeli nie pasują do siebie litery, wywołuje metodę "miss" widoku.
Gdy użytkownik odgadł, odpala metodę "hit" widoku.
Widok:
Metoda "miss" odpala dźwięk zawiedzenia a istoty chowają się.
Metoda "hit" puszcza dźwięk radości.
Za odgadnięcie wszystkich par liter, wyświetlany jest napis i dzięki fanfar metodą "congratulations".
Model także będzie przetrzymywał:
- współrzędne kryjówek na stronie
- liczbę istot biorących udział w grze
- liczbę liter = liczba istot/2
Komentarze
Prześlij komentarz