Edytor kodu
Jestem spóźniony z oddaniem wpisu o dwa dni, ale postaram się nadrobić zaległości.Moja gra zbudowana w HTML5, CSS3 i JS, będzie wyświetlana w oknie przeglądarki, dlatego będę potrzebował edytor ukierunkowany na front-end.
Do tej pory korzystałem z edytora NetBeans, ale zapragnąłem być bardziej na czasie i postanowiłem wybrać jeden z edytorów na "fali". Padło na Brackets oraz na Atom.
Po zobaczeniu kilku tutoriali i przeczytaniu paru postów. Wybrałem Atom.
Brackets bardzo przypominał mi Developer Tools w przeglądarkach, ale oferuje mniej opcji od niego np. po najechaniu na element na stronie, przenosi odpowiedniego miejsca w kodzie (podobno już to implementują). Brackets kusił podglądem na żywo tworzonej strony, ale później dowiedziałem się, że Atom także posiada taką wtyczkę.
Pobrałem wtyczki do edytora, wzorując się na bardziej doświadczonym użytkowniku, uczestniczącym w "Daj się poznać 2017":
10 najbardziej przydatnych wtyczek do atoma.
Dodatkowo dodałem wtyczkę Live SVG preview, która może okazać się przydatna.
Edytor SVG
Animacja
Początkowo wpadł mi w oko program Synfig Studio, który operuje na grafice wektorowej i jest darmowy. Po przemyśleniu, jednak chciałbym operować na CSS i JavaScriptAnimację na obiektach SVG, można stosować na klika sposobów:
- poprzez css: keyframes, transform
- w czystym js lub przy pomocy framworków Snap, Bonais lub GASP
- bezpośrednio w kodzie SVG tz. SMIL, który niestety jest martwą technologią: Zamienniki SMIL
Do prostych animacji będę stosował CSS, do bardziej skomplikowanych GASP lub Snap.
Jeżeli ktoś z czytelników ma lepsze propozycję dotyczącą moich wyborów, to proszę o opinię.
Komentarze
Prześlij komentarz